Ja och så har mitt tvåhundrade inlägg kommit, kan helt ärligt säga att jag aldrig varit såhär insatt och aktiv i mitt bloggande. Har haft minst 6 olika bloggar och ja de var inte så lyckade, hade faktiskt en i ett år tror jag, fast sen tröttnade jag. 
 
Men det här inlägget ska handla om något helt annat. Hälsa & träning. 2013 känns som året då jag tar tag i saker och ting, jag tränar regelbundet varje vecka och äter bättre och nyttigare. Såklart unnar jag mig lite onyttigheter då och då, speciellt på helgerna. Då kan det bli allt möjligt, förutom godis, chips och ostbågar. 
 
Det viktigaste när man skaffar sig en bättre hälsa är att man vill, man måste ha viljan där för att kunna lyckas. Jag vill, jag ska, jag kan. Sedan är det även viktigt att man har en varrierad kost, blandar mellan olika proteiner, kolhydrater och fetter. Såklart ska man även träna varrierat, så att man inte tränar enformigt. Med andra ord ska man träna alla kroppens muskler, så att man inte blir felbelastad. För det ser otroligt konstigt ut om man har en fin och välformad mage, men otränade armar och lår. 
 
Tips från mig:
 
* Ät mycket frukter, grönsaker och osaltade nötter. 
-banan, päron, äpple, vindruvor, hallon, jordgubbar, citrusfrukter, tomater, morötter, cashewnötter, valnötter, solrosfrön & mandlar.
* Drick vatten
-vatten är jättebra för kroppen och helst dricker JAG 5 glas om dagen.
* Daglig träning
-Det kan vara allt från vanlig vardagsmotion och att vara ute och springa till styrketräning hemma eller på gymmet.
* Sova
-Som tonåring ska man helst sova minst 7 timmar varje dygn, eftersom att kroppen vilar och reparerar sig själv under tiden man sover. 
 

Kommentera

Publiceras ej