Mamma och pappa. Jag vet knappt var jag ska börja eller hur jag ska börja. För mig har ni alltid varit en trygghet, min och Elias trygghet, medan andra föräldrar bråkade så skrattade ni. Låt mig formulera det lite bättre. Jag har vänner vars föräldrar ofta bråkat, jag har vänner vars föräldrar är skilda, jag har vänner vars föräldrar inte ens kan prata med varandra. Och under mina snart 20 år på jorden kan jag minnas endast en gång som ni bråkat. Tryggheten som det har gett mig är enorm.
 
Skratt har konstant varit närvarande hemma hos oss under mörka så som ljusa stunder. Jag tror, till stor del, att skratt är det som hållt ihop oss som familj - som gjort att vi orkat. För även om jag minns mammas sjukdomstid som den jobbigaste tiden i mitt liv så minns jag mycket glädje. Det var det lilla som gjorde det stora.
 
Det har funnits stunder då jag önskat mig bort eller rättare sagt önskat mig andra föräldrar. Tur att det aldrig gick i uppfyllelse. Det finns många bra föräldrar där ute men ni är mina och i ärlighetens namn vet jag inte om några andra hade varit lika bra för mig som ni är. Alltid så förståeende och villiga till att lyssna. Alltid där när det behövs. Alltid varit mina klippor och tröstat mig.
 
Ni är den stora anledningen till att jag är den jag är. Ni introducerade mig till textens värld och fick mig att älska den. Ni uppfostrade mig till den något kaxiga individen jag är, även om det kanske inte var er mening. Ni är anledningen till att jag har egna tankar och åsikter, för tidigt fick ni mig att inse: det är okej. Ni är anledningen till att jag skrattar åt mig själv när jag är sur. Ni är anledningen till att jag är orädd och vågar när andra inte gör det, återigen kanske inte alltid vad ni önskat. Ni är mina idoler.
 
Tack för allt mina fina och underbara föräldrar. Tack för allt ni gett mig och Elias. Tack för allt som vi, tråkigt nog, kan ta för givet. Tack för att ni alltid stöttar oss i svåra och jobbiga stunder lika mycket som i de bra stunderna. Tack för att ni aldrig dömt mig trots allt det tokiga jag gjort. Tack för att ni ser oss. Tack för att ni älskar oss villkorslöst.
 
Jag älskar er, mer än jag ibland visar, mer än ni anar ♥
 
(24 år till guld, lets take it)
 
 

Kommentera

Publiceras ej