Bonsoir people! Måndag och ny vecka, härligt eller något vad vet jag... Hoppas alla där hemma mår bra och att solen skiner. Kan säga att här lös solen i max 20 minuter idag, sammanlagt alltså. Det har regnat och åskat något otroligt de senaste dygnen. Började redan natten till söndag, vilket jag kanske redan skrivit. Hur som haver det har i det stora hela varit en bra dag - vädret och att jag åkt på lingonveckan.
 
Var och storhandla idag, vuxenpoäng helt klart. Det regnade som attan på vägen dit och inte tänker de på att sakta ner farten för oss som går så hade kunnat komma hem torrare än vad jag gjorde. Kände mig (och såg säkert ut som) en blöt hund. Pratade i telefon med Johanna samtidigt och kom på ungefär halvvägs till affären: om det regnar när jag ska hem hur gör jag då? Med paraply och två påsar... som tur är hade jag två tygpåsar som jag slängde upp på vardera axel och det var uppehåll när jag gick hem. Lyx. Såg däremot ut som en packåsna eller dylikt.
 
Ikväll gjorde jag en supergod köttfärssås (läs: helt vanlig köttfärssås) med spagetti. Ännu ett vuxenpoäng inkasserat. Okej alltså de två veckor som jag bott här har jag inte varit så ambitiös med min matlagning. Har ätit ganska mycket äggröra, lite mackor, lite frukt. Har inte haft någon ambition alls men nu jävlar, efter att jag gjorde mina köttbullar i lördags så har jag tänkt att jag ska ta tag i detta. Samt att mina vänner här börjar bli oroliga för mig eftersom jag aldrig äter riktig mat utan bara frukost...
 
Nu ska jag plugga en liten stund till, diska efter mig och sen ta mig upp till rummet och äta CHOKLAD! (seriöst det enda bra med mensen) Ska även se färdigt en film på franska. Okej puss och kram!

Kommentera

Publiceras ej