Och för den som då inte vet betyder rubriken ont i huvudet... Vilket jag nu varit hemma från skolan i två dagar på grund av. Det suger så hårt för missar två dagar av det jag är här för, det vill säga franskan. Men ibland får man, även fast det tar emot, lyssna på kroppen och varva ner. Vet inte om det har hjälp något eftersom att jag nu börjar tro att det är spänningshuvudvärk... och det blir tyvärr inte bättre av att vila snarare motsatsen. Har i alla fall tänkt att gå till skolan imorgon så jag inte missar allt för mycket.
 
Idag har jag i alla fall tagit tag i sådant som jag borde ha gjort tidigare haha. Har städat mitt badrum och sopat golvet i mitt rum... det var rätt dammigt (info till mamma och pappa) men nu är det rent och fint. Tyvärr har jag ingen dammsugare till mitt befogande och det är väl därför jag dragit ut på det. Har även varit och handlat då det började bli en bristvara på vissa saker i mitt kylskåp. Just det! Igår bakade jag även en kladdkaka! Hittade mjöl, kakao och vaniljsocker här i köket så blev himla glad. Även nöjd med resultatet då vi inte har några mått överhuvudtaget. Välrustat kök haha... I alla fall, kakan gick hem hos de andra (inte så konstigt... jag menar kladdkaka). Det enda jag saknade var kanel, som jag brukar ha ner i min kladdkaka för att det ger den lite spice.
 
Hur som haver, om två dagar kommer mes amies hit och är så taggad! Nej nu måste jag plugga och senare ikväll väntar telefon/videomöte med Djana. Vad det handlar om kommer jag hålla på ett tag men so excited!
 
À toute à l'heure!

Kommentera

Publiceras ej