Salut! Idag började fjärde skolveckan här och jag kan knappt förstå att jag snart varit här halva tiden. Hur som helst, det går bättre och bättre med franskan och idag har jag till och med vågat prata franska haha (utanför klassrummet). Visserligen med mina vänner men det är bättre än inget.
 
Det var en skön helg som passerat, tog det lugnt en ganska stor del av tiden. I fredags gjorde jag tacos, haha fredagsmys även här, och drack vin. I lördags drog jag mig i sängen en stund men vid 13 någon gång tog jag mig ut på en promenad. Gick då ut på Cap d'Antibes. Typ en halvö kan man nog säga. Det var superfint där ute! Härligt väder har det också varit hela helgen, igår hade vi 20 grader så låg ute på min balkong bakis. Finns ju värre sätt att spendera en bakisdag på. I lördags var det utgång på schemat, så vi förade i köket under kvällen och sen gick vi ut på en klubb här i Juan les Pins. Det var ett najs ställe (bättre än welcome bar). Gick däremot hem tidigt vilket var lika bra för min säng snurrade något otroligt haha. Alltså såhär mycket som jag druckit och festat sen jag kom hit har jag nog inte gjort sen jag precis fyllt 18 fram till studenten.
 
Mindre roligt är däremot att jag känner mig sjuk. Tror jag kommer stanna hemma från skolan imorgon, men det återstår att se. Är himla segt att missa en dag i skolan för då måste man ta ikapp. Men vill väldigt gärna vara frisk till helgen eftersom att Alex, Alström och Johanna kommer hit. Dessutom är det rätt segt att sitta i skolan och inte vara helt hundra. Aja...
 
Bonne soireé!

Kommentera

Publiceras ej