Rubriken kan vara helt ute och cykla, det är ett verk a'la google translate. Men den bör betyda något i stil med vad det här inlägget ska handla om. Det har nu gått två veckor sen jag kom hem från Paris, där jag var på semester med min familj. När jag var i Paris hade jag verkligen bestämt mig för att här ville jag bo. I Paris alltså.
 
Jag har älskat att resa runt och upptäcka så länge jag kan minnas. Men, hur kul det än är att resa så är Stockholm och Sverige mitt hem. Jag längtar alltid hem mer eller mindre. Helt ärligt så får jag nästintill alltid ångest när jag kommer till ett nytt land. Jag ställer mig frågor som 'hur funkar allt här?' 'borde jag vara rädd?' 'hur är infrastrukturen' etcetra. Jag ifrågasätter alltid till en början: ALLT. Inte för att jag känner mig otrygg men för att jag vill ha koll på hur allt fungerar och inte blandas ihop med turister. Vilket är så sjukt töntigt för jag är just det, turist.
 
Hur som haver, jag älskar tillslut platserna jag besöker och släpper mitt kontrollbehov och ångesten försvinner och jag passar på att njuta lite. Men jag har aldrig förstått när mina vänner sagt "här skulle jag kunna bo" att de känner sig hemma. För mig har alltid Sverige, Stockholm, Märsta varit mitt hem. Här passar jag in. Men när jag kom till Paris förstod jag precis.
 
Gatorna jag promenerade på, allt jag såg, maten, kulturen, människorna ja till och med metron där man hade ca 30 sekunder på sig att ta sig av och på innan man blev klämd (och ja jag blev klämd). Jag älskade allt. Jag hade aldrig någon ångest, det kändes så naturligt att vara där.
 
Hade det inte varit för att Paris är så sjukt dyrt att bo och leva i så hade jag flyttat dit. Det suger verkligen att en sån sak som pengar ska förstöra i slutändan.
 
Men Frankrike är ett stort land, tredje största i Europa, så det finns många städer att välja på ifall man verkligen vill. Så nu kommer vi till det inlägget handlar om: jag flyttar till Frankrike. Ja du läste rätt, vet att flera av mina vänner kommer bli chokade. Jag har knappt pratat om det med någon. Men så är det jag flyttar. Visserligen "bara" två månader. Jag kommer alltså studera franska i Antibes på den franska rivieran.
 
Så om ca 3 veckor, den 22 oktober för att vara exakt, går mitt plan. Nu ÄNTLIGEN ska jag göra något kul. Jag ska lära mig ett nytt språk, för jag kan typ 7 ord på franska haha. Det är inget skämt alltså. Men jag är så taggad, det ska bli så kul. Pirrigt, jag menar lära sig ett nytt språk kan gå lite hur som helst. Men jag utmanar mig själv och jag kommer utvecklas. Och för andra gången i historien kommer jag ha något intressant att uppdatera bloggen med. Ja jag kommer uppdatera här så mycket som jag kan för att alla nära och kära (och andra intresserade) här hemma kan följa vad jag gör.
 
Tills dess
 
xoxo Queen J

Kommentera

Publiceras ej