På resande fot upptäcker man ofta hur mycket man underskattar en del saker hemma. Sånt som tas för givet men som egentligen betyder ganska mycket. Innan jag åkte trodde jag väl att jag skulle sakna att ha ordentligt wi-fi. Men det är faktiskt en av de saker som jag saknar minst. Förstå mig rätt de gånger då vi verkligen haft SÄMST uppkoppling har varit väldigt frustrerande, men för det mesta har vi helt okej wi-fi ändå. Så här är min lista av saker jag saknar, utan inbördes ordning. 
 
1. Min familj, okej ganska givet att man saknar familjen. Vissa stunder är känslan av saknad större än andra. Som till exempel när jag varit riktigt sjuk. Men för det mesta är det en saknad som är lätthanterad för det händer saker hela tiden. 
2. Svensk ost, alltså jag och Djana pratar om prästost, herrgårdsost och helt enkelt lagrad ost minst en gång i veckan. Kan även tillägga att vi saknar fetaost ganska rejält också.
3. Mina vänner, det är ju också ganska givet att sakna vännerna. Bara få kramas lite, prata lite oftare än någon gång då och då. Gå och äta middag, laga middag ihop. Hemma hade jag och Johanna på rutin att ses för söndagsmiddag varje vecka, fan vad jag saknar det. 
4. Handla i en svensk matbutik. Under dessa två månader har vi besökt förvånansvärt få större matbutiker. Alltså vad vi skulle göra för att dra runt på matbutiksturné i Märsta just nu. Willys, Coop, Ica Kvantum. We miss you!
5. Kärlek är ett ord på 7 bokstäver... MARABOU. Jag vet inte vad jag gör först när jag kommer hem men var säkra på att köpa marabou är en av dem. Vi har inte hittat så mycket god choklad här så längtan blir ju större...
6. Ta en dusch i duschen hemma. Oj herregud vad jag saknar att känna mig ren efter att ha duschat. Förstå mig rätt, vi luktar gott och ser okej ut MEN fötterna. Alltså är det inte sand är det jord och vice versa. 
7. Max, ja snabbmatsrestaurangen. Ja jag vet, men alltså det är så gott! Vår kost har definitivt varit blandad under dem här månaderna men vi har knappt ätit snabbmat. Okej pizza men vi har endast gjort två donkenbesök. Anledningen är enkel, de serverar inte vegetariskt. Sen har vi inte sett så många heller för den delen. Har redan förklarat för Djana att jag kommer gå direkt till Max när vi fått våra väskor på Arlanda. Orkar inte ens bry mig om annat. 
8. Svensk mat. Alltså jag vill ha potatissallad! Och äppelpaj med 50 slevar vaniljsås... försökte flirta med mamma om att det ska finnas på bordet när jag kommer hem... Det gick inte så bra. 
9. Trafikregler, haha trodde väl att oddsen för att jag någonsin skulle känna så var ganska små. Men det finns no such thing i Sydamerika. Om det är något som dödar oss här är trafiken ganska given. Speciellt utsatt är du som går :)
10. Mitt marsvin, vill bara borra in näsan i hennes päls. Oj vad mysigt. 
 
Yes det var väl det då, bara 1,5 månad kvar. Men jag klagar inte för det är ganska okej att upptäcka världen och ha lite hemlängtan. 
 
Kram på er! 

Kommentera

Publiceras ej