Hallå hallå! Long time no see, eller ja i mina mått så är det väl inte speciellt lång tid, haha. Här sitter jag hemma i soffan, hemma. Ute ligger det snö på marken och ja jag sitter här med öroninflammation. I mitt senaste inlägg skrev jag att det snart skulle bära av mot nya äventyr, och nu börjar det närma sig! Den 15 februari kommer jag och Djana ta flyget från Arlanda till London och därifrån, dagen efter, vidare till Buenos Aires!
 
Jajamän! Det bär av mot Sydamerika under några månaders tid. Jag inser självklart ironin i att precis ha lärt mig franska och nu övergå till att befinna mig i spansktalande länder... Kommer försöka hålla franskan vid liv men det kommer självklart bli svårt.
 
I alla fall är supertaggad och nervös på en och samma gång, man har ju hört så mycket om Sydamerika och ja det märks på folks reaktioner när man berättar... Det ska nog gå bra om man bara är försiktig och inte är naiv. Sen jag kom hem har vi planerat en massa och nu är vi i någon intensiv period i planeringen. Vaccinationerna är i stort sett som färdiga, måste fixa malariatabletter och dricka mitt vaccin mot kolera. Aaaah sen kör vi! Kommer självklart försöka uppdatera här så mycket som möjligt under den här resan också!

Kommentera

Publiceras ej