Hej på er! Igårmorse kom vi fram till Merlo, dock åkte vi till fel hostel haha så det var ingen där som förväntade sig två workawayers hahah! Men de visade oss gärna i rätt riktning och nu är vi här, idag var första jobbdagen och det gick fint, inte så mycket att göra så det blev lite långtråkigt men aja. Det gör inget man får helt enkört försöka hitta på saker att göra.
 
Det jag kan säga än så länge är att alla vi pratat med är supersnälla och trevliga. Alla kan inte engelska men vi försöker med spanskan, vilket Djana är ganska duktig på och jag övar. Så det går i alla fall framåt! 
 
Bussresan hit var i alla fall lång, sov inte så mycket kanske runt 4 timmar sammanlagt. Det var liksom en ganska bumpig och gropig väg. Djana däremot som kan somna mitt i en naturkatastrof sov bättre, kul att någon fick sömn. Sätena var i alla fall sköna så rekommenderar starkt expreso del oeste! Däremot mindre najs att ha fullvuxna män bakom sig som typ sparka en i ryggen... kunde inte luta mig bak tillräckligt. Aja, nog med klagosång! 
 
Merlo är i alla fall en otroligt fin stad och något gömd för omvärlden. Argentinarna känner nog till Merlo ganska bra men är inte riktigt några engelskspråkiga turister här, men det gör verkligen inget! Just nu är klockan 21.30 och vi är mitt i middagsfix, väntar på att kunna koka pasta och sen blir det läggdags. Upp imorgon igen och jobba 07.30. 
 
Hoppas allt är fint med alla hemma! Puss och kram ♥

Kommentera

Publiceras ej