Det är många som skapar nya nyårslöften varje år, andra väljer att ha kvar det tidigare årets löften och så finns det dem som inte har några nyårslöften. Men jag har i alla fall nyårslöften varje år, för jag tycker att det är viktigt att sträva framåt och ge sig själv mål för att lyckas. Sedan kan man tycka att man inte ska behöva göra löften för att lyckas, men här är i alla fall mina löften för 2013.
 
♥Jobba med mig själv
Vi alla har delar av oss själva som vi inte gillar, ingen är perfekt, eller alla är perfekta på sitt eget sätt. Men hur man än har det så måste man lära sig att acceptera hela sig själv, från insidan till utsidan. Och jag känner för att jag ska kunna må bra så måste jag lära mig det, att acceptera.
♥Inte äta godis fram till sommaren
- För ett tag sen fick jag veta att det endast behövs 21 dagar för att man ska bli av med en dålig vana. Jag vill testa på att inte äta godis, och se vad som händer med min kropp. Förhoppningsvis kommer jag må bättre på alla sätt. Alltså gör jag det för min egen skull.
♥Träna mer
Jag måste börja träna igen på riktigt, innan sommaren tränade jag 2-3 gånger i veckan och nu gör jag inte det längre. Och det är för att jag känt att jag inte hunnit med det, när jag haft allt plugg. Men vill man hinna så gör man det.
Bli en bättre person
Det finns som sagt sidor av mig själv som jag inte gillar. En av dessa sidor är att ibland kan jag vara riktigt elak och dum. Jag ber nästan alltid om förlåtelse, men det finns gånger då jag inte gör det för att jag är för stolt av mig. Och de som drabbas är alltså min familj och mina vänner, eftersom att det är de jag har lättast att vara elak mot.
♥Släppa kontrollbehovet
Japp jag är ett kontrollfreak. Och ibland slutar det bra och i andra lägen mindre bra, jag ska alltid ha rätt och har jag fel så vill jag sällan erkänna det. Och när jag inte får det som jag vill ha det eller som jag tänkt att det ska vara, ja då blir jag sur och ledsen. Som till exempel på julafton, då ville Elias sätta upp julstjärnan men jag blev sur och sa att mamma ska göra det eftersom att hon alltid gör det. Dock var jag inte sur så länge bara någon minut.
♥Spara pengar fram till sommaren
Jag har bestämt mig för att spara pengar fram till sommaren eftersom att jag redan har en massa vinterkläder och vårkläder. Så när sommaren kommer kan jag alltså köpa en massa på samma gång.
♥Inte skämmas över min familj
Nu låter det som att jag skämms över min familj, men det gör jag inte. Men det är vissa grejer som jag inte vill göra ed min familj, på grund av vissa saker. T.ex så vill jag aldrig gå på bio med dem, och jag vet helt ärligt inte varför. Kanske är det för att jag hellre gör det med mina kompisar.
 
 

Kommentera

Publiceras ej