Det har nu gått ungefär 6,5 år sedan jag började med ridningen. Jag var 9 år och skulle snart fylla 10. Under alla dessa år har jag utvecklats väldigt mycket. Jag har varit rädd och sedan kommit över min rädsla. Jag har vågat och varit modig. På senaste tiden har det tyvärr inte varit lika roligt att rida. Det fanns en tid då jag älskade att hoppa, det var verkligen det bästa med ridningen. Det märktes också, jag har varit mycket bättre på hoppning än dressyr. Jag har varit bra, kanske inte den bästa men ändå tillräckligt bra för mig själv.
 
Men jag har börjat vara rädd, rädd för en massa. Jag älskar hästar, det är inte det. Men ibland blir det såhär. Idag hade jag min sista ridlektion. Jag hade min favorithäst, som jag inte ridit något på under dem senaste två månaderna. Jag hade verkligen en jättebra sista ridlektion och jag kan med ärlighetens namn säga att jag kommer sakna ridningen. Det har varit många bra år. Men det är dags för mig att göra annat nu. Det jag försöker komma fram till är att jag inte längre kommer rida. Det känns tråkigt men samtidigt skönt, för då kan jag lägga tiden till annat istället. Det skär lite i hjärtat, men jag är säker på att jag en dag kommer hoppa upp på en hästrygg igen.
 
God natt.

Kommentera

Publiceras ej