Whatever random bild på Estocolmo will do fine.
 
De flesta kvinnor får ett besök i månaden. Inegnting vi längtar efter men i cirka en veckas tid varje månaden kommer ett otrevligt besök. Ja jag bäddar in mensen i mjuka kuddar och fluffpuff. På ett ungefär är det så man i dagens samhälle beskriver mensen. Allt är rosa och flyter på moln, det gör lite ont och det kommer lite blod. Vi undviker att säga ordet mens för det är äckligt. BLABLABLA.
 
Mens kan på ett ungefär kopplas ihop med Voldemort från Harry Potter, ja ni vet "han vars namn inte får nämnas". Varför gör vi så? Varför klassifierar vi mens som något äckligt när det är fullkomligt naturligt. Att vi tjejer blöder mellan benen är ju kalaset efter ägglossningen. Om det är något jag hoppas ni lärt er efter sexualkunskapen i biologin så är det att just ägglossningen är en anledning till att vi är här. Varken jag, du eller någon annan hade funnits UTAN ägglossning. Så mens är precis lika naturligt och "äckligt" som sperma.
 
Nej vem fan skriker av glädje när mensen kommer? Typ ingen. This is personal men whatever. Jag fick min mens sent eller i alla fall senare än mina kompisar. Så här i efterhand är jag överlycklig över just det. Jag skulle fylla 14 år och gick i 8:an. Hade smått panik och trodde det var något fel på mig eftersom att jag inte fått den. Men asså hallå. Be happy. Jag fick min första mens under idrotten och när jag förstod att jag fått den och att det var mensvärk jag hade känt under lektionen så blev jag typ överlycklig. Det var inget fel på mig. Det tog mig EN dag och tröttna på den här skiten. Det gör ont, det luktar inte så speciellt gott och det tar längre tid att bli klar på toan dvs om man behöver byta binda eller tampong. Vi lider av det här. Det är såklart olika från tjej till tjej och jag kan bara prata utifrån mina egna erfarenheter. Mitt humör blir upp och ner, humörsvängningar, måste gå hem från skolan, må dåligt och det gör fy satans ont i magen. Men jag har aldrig haft problem att säga att jag har mens. Jag är en tjej liksom det tillhör mitt liv helt enkelt. Men fyfan vad sur jag blir när någon ska säga "Måste du prata om det fyfan vad äckligt" Vadå äckligt? Du är äcklig. Speciellt om det är en kille som säger det... UTTALA DIG INTE FÖR DU VET INTE. Speciellt om du ska vara så förbannat negativ.
 
1. Det är okej att prata om mens, own it girl. Killar pratar mer än gärna hur de sprutar sperma till höger och vänster så du får prata om hur det kommer en flodvåg med mens ur dig när du nyser.
2. Bara för att jag råkar vara sur innebär det INTE att jag har PMS. PMS är inte en förkortning för arg. Det står för Premenstruellt syndrom vilket innebär att humöret kan förändras, brösten kan bli ömma etc. för att kroppen är full av hormoner och förbereder för mens.
3. Låt aldrig mensen stoppa dig, asså det låter som en klyschig reklam men det är sant. Du har mens so what? Det är ingen nackdel det är en fördel. Du blir mer tålig för smärta bland annat.
 
Tack för mig och ja jag har mens just nu, du behöver inte fråga. Och nej det här inlägget har inget med mitt humör att göra. Puss och kram.

Kommentera

Publiceras ej