Ett nytt kapitel har tagit fart i mitt liv. Kan man säga att jag numera är vuxen? Nää förmodligen inte. Student är jag i alla fall. Jag tror att jag håller på att bli kär, i den här delen av livet alltså. Det har gått en vecka sen jag satt på mitt upprop i Uppsala och ja vad ska man säga? Det är spännande, kul, upp och ner. Grundskolan och gymnasiet är inget i jämförelse till det här. Det är så självständigt men man märker att alla som är här vill vara här mer eller mindre. Svårt är det också, speciellt om man gjort som jag - tagit ett sabbatsår. Studietekniker som ska sättas på plats igen och orka ska man också göra. Jag har gråtit av frustration. Men så märker jag samtidigt hur mycket jag lärt mig på bara en vecka. Så man kan väl säga att jag i det stora hela är redo för livet som student i Uppsala.
 
Som varje höst känner jag mig full av energi från sommaren, full av kreativitet, viljan att göra något. Skapa. Därför försöker jag ta upp bloggen igen. Även om det förmodligen inte blir varje dag, men jag vill se tillbaka på den här tiden av mitt liv. Spara det någonstans. Men jag, den enda själen som typ känner till min blogg, vet att jag är sämst på att blogga - det faller liksom bort bland allt det andra. Så jag försöker nu för femtielfte gången. Önska mig lycka till. :)

Kommentera

Publiceras ej