Salut! Från ett 20+ gradigt Antibes eller ja Juan les pins. Har gått utan internet (förutom 4G) sen jag kom hit men NU har jag tagit tag i det. Imorgon är det fredag och det innebär att första skolveckan här är avklarad. Jag har lärt känna några stycken här, litegrann i alla fall. Inte så att vi är bästa vänner... det är väl mest ytliga bekanta hittills. Alla är i alla fall supersnälla och trevliga. Det enda som egentligen är rätt tråkigt är att alla fokuserar på sina studier. Inget fel med det men jag vill ju lära känna dem. Men aja, gör ju det här för att lära mig franska och för att lära mig att det är okej att vara själv. Så egentligen är det ju bara positivt att jag får hänga med mig själv, hur ska jag annars bli trygg med mig själv?
 
Än så länge har jag ingen rumskamrat men det kommer säkert. Det har ju sina för- och nackdelar att ha eget rum. Tråkigt för delar man rum så finns det alltid någon att prata med eventuellt umgås. Skönt för att jag slipper anpassa mig efter någon annan. Dessutom kan jag gå på toa med öppen dörr, ha två kuddar när jag sover (ena kudden är min pojkvän som jag kramar), har tillgång till alla galgar (begränsat antal), slipper lyssna på någon som snarkar etcetera etcetera. Men det blir långtråkigt, det blir det.
 
En rolig grej med mitt rum är att badrummet är uppdelat i två, verkar vara vanligt här i Frankrike då det var likadant i Paris. Så i ena delen har vi duschen OCH handfatet men INGEN toalett. Det betyder alltså att när man gjort sitt på toaletten behöver man gå över till duschrummet för att tvätta händerna, alltså haha, det går ju bra nu men tänk sen när(om) jag får en rumskamrat?!?! Det kommer bli väldigt intimt om den ena går på toa medan den andra är i duschen. För nu ska ni få höra: duschdörren är genomskinlig. Vi kommer bli såå bra vänner haha.
 
För övrigt måste jag säga att franska är svårt, så svårt. Alltså jag förstår mycket, det mesta faktiskt. Speciellt när jag läser och skriver det går liksom jättebra. Men så fort jag ska prata blir det jobbigt för jag blir liksom tagen på sängen, vet inte vad jag ska säga och allt bara blandas ihop till en röra. Aja det har bara gått en skolvecka så det lär ju bli bättre.
 
Nu ska jag kolla på senaste avsnittet av Riverdale är besatt!
 
Au revoir!

Kommentera

Publiceras ej